STRANDED HORSE A L’EMERGÈNCIA! 2011

febrer 4th, 2011 No Comments

Va foragitar els seus dimonis amb el grup francès Encre: tres discos que cicatritzaven a poc a poc en el panorama avantrock del país. I avui es mou en solitari i a les antípodes del seu grup previ. Va aprendre a tocar la kora i ha estat pinçant-ne les cordes i amb una veu que arriba de menys a més que es distancia de l’escamot de singers-songwriters del moment. De vegades hi apareix l’espectre de Nick Drake i, a estones, quan el ressò titil·lant de l’instrument africà queda suspès i la seva veu continuar murmurant profundament, no recorda a ningú. Abans es feia dir The Stranded Horse. Ara s’ha tret de sobre l’article i flota com un beneit. És incomprensible que no aparegui esmentat més sovint pels mentors habituals.
Stranded Horse actuarà a l’escenari del Hall el pròxim 19 de febrer dins de la tercera edició d’Emergència!
Us deixem amb una de les cançons que va interpretar en el Point Ephemere de París l’any 2007.

Salutacionsmusicals!!

YouTube Preview Image

Per què és URGENT! escoltar a Boris Groys dissabte?

febrer 2nd, 2011 1 Comment

  1. Perquè entén el malestar de la cultura com un mecanismedel seu funcionament i no com una situació passatgera que coneixerà temps millors.
  2. Perquè ha escrit una peça única com Obra de arte total Stalin.
  3. Perquè, al contrari de la majoria que va abaixar el cap dos cops, ell ha estat capaç de practicar la dissidència per partida doble: tant front el Comunisme com el Capitalisme posterior que va guanyar la Guerra Freda.
  4. Perquè la complexitat del seu enfocament sobre l’art no pot ser manipulat per l’Ala Frívola del Cub Blanc
  5. Perquè el seu ampli coneixement dels contorns econòmics i polítics de la cultura no el porta a una justificació sartreana sobre el lloc dels intel·lectuals en el desastre: el nostre infern no són els altres
  6. Perquè ha habitat una zona del futur i pot parlar-nos d’ella.
  7. Perquè expandeix el pensament cap a altres possibilitats sense caure en el cinisme neoliberal ni en la cursileria altermundista
  8. Perquè essent un alemany format en el Moscú soviètic no practica l’Ostàlgia.
  9. Perquè estarà flanquejat, una hora i una hora després,  per aquesta gent i això té un sentit.
  10. Perquè resulta imprescindible presenciar el directe d’un pensament que no és possible transformar en eslògan.

El crític d’art i filòsof Boris Groys impartirà la conferència “Economia del display artístic” dissabte 5 de febrer a les 18.30h al hall del CCCB.  Entrada lliure. La conferència també serà retransmesa per Internet.

+ informació: URGENT! #01  DINERS. Un problema global a la butxaca

Soy Cámara: ÈTICA

febrer 2nd, 2011 No Comments

Pensar és perillós però no pensar encara ho és més
Hannah Arendt

Pensar i reflexionar sobre com som i d’on venim. Això és el que pretenen els realitzadors Andrés Hispano i Félix Pérez Hita en el seté capítol de “Soy Cámara, el programa del CCCB” que aborda un tema tan controvertit com el de la manipulació genètica.  El programa recupera els millors moments de la conferència “Contra la perfecció” que va impartir el catedràtic de Filosofia Política a la Universitat d’Harvard Michael J. Sandel al CCCB, on va exposar el cas d’una parella de dones sordes que va demanar una inseminació artificial que els garantís un fill sord com elles. Podem decidir els humans sobre els gens de les futures generacions?  Quins són els límits ètics del progrés científic?

El programa planteja  la necessitat de debats públics sobre qüestions ètiques que dibuixin un mapa clar pel progrés científic, governat avui per interessos econòmics i metes que, sovint, no tenen res a veure amb la salut o l’interès col·lectiu.

S’emetrà dissabte 5 de febrer a les 18.00h  en La 2 de TVE. Un cop emès, el podreu veure al nostre web. De moment, aquí teniu un avançament!

YouTube Preview Image

CABALLO A L’EMERGÈNCIA! 2011

gener 31st, 2011 No Comments


Si Cuchillo han grabado el que para la prensa especializada ha sido uno de los eps del año (“Duat”, Limbo Starr 2010) es en parte porque cada vez el aire corre con más libertad por sus canciones. Muchas de las respuestas a la evolución de uno de los grupos estatales del momento están en Caballo, o lo que es lo mismo, en todo lo que Israel Marco desarrolla cuando está a solas con su guitarra. Si el grano de los ambientes de Dylan Carlson fuese fino, si Neil Young escuchara a menudo a Klaus Schulze, si la oscuridad nos mostrara la línea clara de sus formas, lo que sonaría podría ser así.
Caballo estará tocando en el escenario Auditorio dentro de la 3ª edición de Emergència!

Saludosmusicales!!

Jesper Huor: “Hi haurà més Wikileaks”

gener 27th, 2011 1 Comment

El 19 de gener el CCCB va organitzar un Fora de programa, una activitat que no estava prevista en el calendari anual del centre però que es va dur a terme per l’actualitat del tema que la motivava: Wikileaks. L’esdeveniment va consistir en la projecció del documental produït per la televisió sueca Wikirebels i en un debat posterior amb un dels autors del film, Jesper Huor, l’artista Daniel G. Andújar i l’activista Patrice Riemens.

Vam pensar que amb l’impacte que ha tingut el documental Wikirebels a Internet i tots els interrogants que s’han generat al voltant de Wikileaks, seria interessant entrevistar Jesper Huor, periodista que va investigar l’organització i alguns dels seus membres més destacats.

Vam demanar als lectors de VEUS CCCB que ens proposéssiu preguntes per al periodista suec Jesper Huor. Vam fer una selecció de les preguntes que Borja, Emma Guasch, Javier, Pau, Marula i Neus Flores van plantejar abans de la realització de l’entrevista. Amb aquestes i altres qüestions que des del CCCB vam proposar Lucia Calvo i Ingrid Guardiola, vam editar aquesta entrevista col·laborativa. Jesper Huor ens parla del projecte documental Wikirebels i del funcionament de Wikileaks: els seus membres, com es finança o de quina manera es verifiquen les filtracions.

YouTube Preview Image