YOYMIPAYA A L’EMERGÈNCIA! 2011

febrer 11th, 2011 No Comments

«YoyMiPaya… Aliè a tot el que és superflu del món musical del nostre país, aquest trio d’Almeria va donant aire a les seves cançons a base d’impulsos precisos lliurats amb la sorprenent confiança del qui sap que el que compta de debò és el camí, no pas la meta… Els seus dos discos autoeditats estan farcits de descàrregues elèctriques i rauxes íntimes sòlidament cimentades en el seu excel·lent gust musical i la seva actitud irreverent, on preval l’«amateurisme» com a imperatiu vital… Addictius des de la primera escolta, mai no saps per on sortiran a la següent…»

Luis dB, Radio 3, Islas de Robinson


Nosaltres us deixem amb un dels últims assaigs que el trio d’Almeria ha enregistrat en el seu local d’assaig. Papel + Analog són dos dels temes nous que possiblement sentim el proper dissabte 19.

Recordem que YoYMiPaya actuaran a l’escenari Hall dins de la tercera edició d’Emergència!

Salutacionsmusicals!!

YouTube Preview Image

Concurs de “twitteratura” a Kosmopolis 2011

febrer 7th, 2011 2 Comments

“Cuando despertó, el dinosaurio todavía estaba allí” és un dels micro contes més celebrats de la història de la literatura. Té 50 caràcters, de tal manera que a Monterroso encara li’n sobrarien 90 per a completar un tweet. Però aquest escriptor no va viure l’era Twitter perquè va morir el 2003, i no va poder imaginar en el què es convertiria la literatura amb el naixement de les anomenades “eines de microblogging” .

Ara, la situació és una altra. La brevetat (unida a la immediatesa, a allò efímer) és característica gairebé indispensable d’una part de la literatura actual, que es multiplica en moltes i diverses formes gràcies a les xarxes socials. Apareixen webs d’escriptura col·laborativa, es desenvolupen “wiki novel·les”: el núvol es converteix en l’editorial que qualsevol escriptor amateur havia somiat: tu ho escrius, tu ho publiques. I d’aquí sorgeixen noves formes literàries i, perquè no, la “twitteratura”, basada en la plataforma de microblogging més famosa del moment: Twitter.

Hipermédula, una iniciativa del Centro Cultural España Córdoba per a l’AECID (Agencia Española de Cooperación Internacional para el Desarrollo), s’afegeix a aquesta nova realitat amb la creació d’un concurs literari que té per màxima la mínima expressió: 140 caràcters. L’espai d’un tweet hauria de ser suficient per a explicar una història. O hauria d’explicar el suficient per a imaginar-la, com va fer Monterroso. El concurs s’obrirà al públic iberoamericà seguidor del perfil d’Hipermédula el dia 14 de març; durant 12 hores els participants podran enviar el seu tweet i els 100 millors en seran finalistes. Un jurat format per referents de l’escriptura en xarxa n’ecollirà un, l’autor del qual rebrà el premi (un iPad) durant la celebració de Kosmopolis. La Festa de la Literatura Amplificada.  La convocatòria ja està oberta: prepara el teu tweet per al 14 de març i molta sort!

Més informació

DOTORE A L’EMERGÈNCIA! 2011

febrer 7th, 2011 No Comments

Dotore neix el 2007 com a projecte d’autor de Pablo Martínez Sanromá, nascut a Sant Sebastià i actualment establert a Barcelona. El projecte es materialitza amb un primer àlbum com a solista editat per Discos Primo. El 2010 el mateix col·lectiu edita «Los veranos y los días». Aquesta vegada hi participen el violoncel·lista pianista noruec Havard Enstad i el bateria donostiarra Iñaki Irisarri (bateria del grup Café Teatro). El resultat són 12 cançons de pop-folk de cambra que reflecteixen les experiències d’en Pablo en els llocs pels quals ha passat en els últims anys.
Podeu llegir una crítica que el web musical Jenesaispop va publicar, el mes d’agost, d’aquest segon i nou disc de Dotore aquí.
Us deixem amb el fantàstic videoclip d’una de les cançons que conté «Los veranos y los días» però abans us recordem que Dotore actuaran a l’escenari Auditori dins de la tercera edició d’Emergència!.

Salutacionsmusicals!!

YouTube Preview Image

STRANDED HORSE A L’EMERGÈNCIA! 2011

febrer 4th, 2011 No Comments

Va foragitar els seus dimonis amb el grup francès Encre: tres discos que cicatritzaven a poc a poc en el panorama avantrock del país. I avui es mou en solitari i a les antípodes del seu grup previ. Va aprendre a tocar la kora i ha estat pinçant-ne les cordes i amb una veu que arriba de menys a més que es distancia de l’escamot de singers-songwriters del moment. De vegades hi apareix l’espectre de Nick Drake i, a estones, quan el ressò titil·lant de l’instrument africà queda suspès i la seva veu continuar murmurant profundament, no recorda a ningú. Abans es feia dir The Stranded Horse. Ara s’ha tret de sobre l’article i flota com un beneit. És incomprensible que no aparegui esmentat més sovint pels mentors habituals.
Stranded Horse actuarà a l’escenari del Hall el pròxim 19 de febrer dins de la tercera edició d’Emergència!
Us deixem amb una de les cançons que va interpretar en el Point Ephemere de París l’any 2007.

Salutacionsmusicals!!

YouTube Preview Image

Per què és URGENT! escoltar a Boris Groys dissabte?

febrer 2nd, 2011 1 Comment

  1. Perquè entén el malestar de la cultura com un mecanismedel seu funcionament i no com una situació passatgera que coneixerà temps millors.
  2. Perquè ha escrit una peça única com Obra de arte total Stalin.
  3. Perquè, al contrari de la majoria que va abaixar el cap dos cops, ell ha estat capaç de practicar la dissidència per partida doble: tant front el Comunisme com el Capitalisme posterior que va guanyar la Guerra Freda.
  4. Perquè la complexitat del seu enfocament sobre l’art no pot ser manipulat per l’Ala Frívola del Cub Blanc
  5. Perquè el seu ampli coneixement dels contorns econòmics i polítics de la cultura no el porta a una justificació sartreana sobre el lloc dels intel·lectuals en el desastre: el nostre infern no són els altres
  6. Perquè ha habitat una zona del futur i pot parlar-nos d’ella.
  7. Perquè expandeix el pensament cap a altres possibilitats sense caure en el cinisme neoliberal ni en la cursileria altermundista
  8. Perquè essent un alemany format en el Moscú soviètic no practica l’Ostàlgia.
  9. Perquè estarà flanquejat, una hora i una hora després,  per aquesta gent i això té un sentit.
  10. Perquè resulta imprescindible presenciar el directe d’un pensament que no és possible transformar en eslògan.

El crític d’art i filòsof Boris Groys impartirà la conferència “Economia del display artístic” dissabte 5 de febrer a les 18.30h al hall del CCCB.  Entrada lliure. La conferència també serà retransmesa per Internet.

+ informació: URGENT! #01  DINERS. Un problema global a la butxaca